Predmet XY1
Na úvod uvádzame (správcovia systému), že nejde o anonymné podanie, ale o anonymizované. Dobrý deň pán dekan, chcem sa s Vami podeliť o svoju (dosť nepríjemnú) skúsenosť s predmetom XY1. Zo všetkých predmetov, ktoré sme tento semester mali, som z Predmetu XY1 asi najviac sklamaná. Prednášky boli, bohužiaľ, nepríliš záživné a súviseli s labákmi len približne. Pán docent AB sa (možno) trošku snažil, ale okrem toho, že ho v aule nebolo vždy počuť (uši mám v poriadku, zdravotnými testami na vodičák som prešla), mal tendencie často odbáčať od témy. Prednášky boli postavené na nezáživných technikáliách a ich relevancia k labákom je dosť povrchová. Druhý zápočet bol mimochodom jeden hnusný, hnusný podvod. Päť minút na päť úloh, z ktorých bola jedna ABCD, dve kresličky (v zmysle nakresli zapojenie) a dva príklady. Opakujem, päť minút na úlohy, pri ktorých dve minúty (pri každej jednej úlohe, nie že dokopy) rozmýšľate nad tým, čo od vás v tom zadaní vlastne chcú. Žiadne vzorové úlohy ani nič také sme k dispozícii nemali. A keby sme aspoň mali plný čas na vypracovanie daného testu... ale kým sa ku mne dostalo zadanie (lebo zadania sa začali rozdávať až po spustení 5-minútového časovača), ostávali mi čarovné tri minúty. Ešte raz to zopakujem, tri (3) minúty na 1x ABCD, 2x kresličky a 2x výpočtovky. A všetka tá drezúra kvôli trápnym piatim bodom. Neberiem ani "vysvetlenie" docenta AB, že ten prezenčný test bol vlastne "odplata" za to, že mu počas dištančnej prednášky niekto vypínal mikrofón. Ide o človeka s troma titulmi, hádam by mohol pochopiť ako nastaviť MS Teams tak, aby sa mu to nedialo. A nech sa po takomto demoralizačnom ťahu pán docent nečuduje, že sa 90% prítomných po odovzdaní testu postavilo a išlo preč. Ja som bola medzi nimi, lebo som pred zápočtom (a počas neho) počula zo strany prítomných vyučujúcich dostatok výsmešných a ponižujúcich poznámok na adresu prítomného študentstva. Dňa 18. decembra (13. týždeň semestra) som z osobných dôvodov nebola prítomná na prednáške. Tesne po jej začiatku sa na MS Teams objavil druhý zápočet (asi opravný???), o ktorého existencii som sa dozvedela až po uplynutí limitu na odovzdanie formulára, pretože upozornenia z mobilného Teams nie vždy nabehnú včas. Keď som v panike písala spolužiakom, že čo sa deje a prečo nebol ohlásený opravný zápočet (lebo naozaj nebol), bolo mi povedané že "to nerieš, [docent AB] povedal že ho nemáme robiť". Neviem teda, či to bol pokus dať druhý pokus "pro forma" aby si pán docent mohol povedať, že nám vlastne šancu dal, ale dovolím si tvrdiť, že to nebol úplne korektný prístup (odhliadnuc od toho, že vlastne netuším, o čo sa pán docent pokúšal). Čo mi naozaj, ale že naozaj vadilo (a stále vadí), je časové obmedzenie prednášok a zadaní na Moodle. Pre koho je prospešné to, že sú tam zavesené len na týždeň a potom sa znova uzamknú? A ešte k tomu keby ich aspoň sprístupňujú pravidelne a s nejakým predstihom! Niektoré dni som bola rada, že dva dni pred cvikom bolo zadanie na simulačnú úlohu konečne nahrané - nemohlo byť nahrané skorej (hlavne keď recyklovali zadania z 2023)? K simulačnému programu XYZ sme mimochodom nemali takmer žiadny úvod, všetko sme si museli zisťovať sami alebo od starších kolegov/kamarátov (z ktorých väčšina simulačné zadania nemala). Som si istá, že obrana bude niečo na štýl "ale veď v zadaniach k simuláciám to máte vysvetlené", ale nedostatočne. Kolegovia so stredoškolským elektrotechnickým vzdelaním to možno brali za jednoduché a samozrejmé, ale ja som nemala ani tucha čo robiť, keďže rozhranie XYZ sa na rozhranie z 1. ročníka podobalo len veľmi vzdialene. Rovnako som si musela zisťovať aj postupy riešenia výpočtových príkladov. Ozaj, PREČO z tohto predmetu nemáme výpočtové cvičenia, keď je skúška tak zo 40% postavená práve na príkladoch? Labáky však boli najväčší masaker. X hodín za sebou* bolo zabiják samo o sebe, ale prežila by som to — nebyť nešťastnej skutočnosti, že pán učiteľ CD je prakticky učebnicový príklad "uspávača hadov". hovorí potichu, pomaly, monotónne, bez akéhokoľvek náznaku práce s hlasom (pretože som si plne vedomá, že aj ľudia ktorým "není shůry dáno" sa vedia naučiť hovoriť tak, aby nebola bolesť to počúvať)... Z témy, ktorú by ktokoľvek menej letargický vysvetlil za 45 minút vrátane pauzy na kávu/cigaretu, sa stane dvoj- až troj-hodinový blok bieleho šumu.*áno, od starších kolegov som si vedomá, že v optimálnom prípade tie labáky trvajú menej ako X hodín. S pánom XY ale môžeme o kratších labákoch len snívať - a keď už sme pri starších kolegoch, jeden z nich ho veľmi výstižne popísal ako vysávač energie. Ako spoločnú vlastnosť zamestnancov danej katedry, ktorí sa vyskytovali v laboratóriu počas našich labákov, by som vypichla takú (pre mňa len ťažko pochopiteľnú) nevraživosť voči študentom z iných študijných programov, vlastne všeobecne voči študentom, ktorí postrádajú odborné vzdelanie (teda prevažne gymnazistom). Museli sme sa dožadovať vysvetlenia práce so špeciálnym zariadením a ďalších vecí, pri ktorých prítomní páni vzdychali a prevracali očami... ako keby od nich chceme aby nás učili čítať. Ja vám viem povedať asi tak toľko, že moja stredná škola (gymnázium) mala ledva prístup k základoškolským stavebniciam. Ja to fakt nemám odkiaľ vedieť. Na záver to zhrniem tak, že sa bojím skúšky - ale nie kvôli jej obsahu, ale kvôli tomu že o doc. AB koluje povesť, že skúšky s ním sú peklo pre ľudí, ktorí sa mu nepáčia, a úmyselne ich sťažuje tým, ktorých nemá na prezenčke z prednášok. Od starších kolegov sa mi dostalo, že na tento predmet už množstvo sťažností bolo, ale k žiadnej zmene nedošlo. Ďakujem za prečítanie. Úprimne dúfam v zmenu, aby Predmet XY2 v letnom semestri nebol podobný prepadák... a aby si mladší kolegovia nemuseli prejsť tým čo ja.