Dobrý deň,
ďakujeme za váš podnet, ktorý sme si dôsledne zanalyzovali.
V akademickom prostredí, konkrétne oblasti technických študijných programov sa učiteľské kompetencie a schopnosti zamestnancov nadobúdajú dlhodobou a precíznou činnosťou v oblasti vedy, výskumu a projektovej činnosti v spolupráci s priemyselným sektorom.
Je v záujme každého pracoviska, poskytujúceho vzdelávanie v technickom odbore, disponovať kvalitným personálom, sledujúcim vyvíjajúce sa moderné trendy v príslušnej oblasti.
Z osobnej skúsenosti s vyučujúcim, ku ktorému sa daný podnet vzťahuje, si dovolím tvrdiť, že ide o pracovníka, ktorý výraznou mierou prispieva k rozvoju a správnemu smerovaniu študijného programu v ktorom pôsobí, nanajvýš významne pracuje na zvyšovaní mieri inovácií a rozvoju v oblasti vedy, výskumu a projektovej činnosti. Študenti tak majú jedinečnú možnosť získať tieto skúsenosti aktívnou interakciou a zapájaním sa do výučbového procesu s daným vyučujúcim. Je všeobecne známe, že vzájomná interakcia študenta a učiteľa zvyšuje pridanú hodnotu práce práve, ak je záujem o problematiku zo strany študenta aktívny počas edukačného procesu.
Verím, že váš podnet vznikol na základe mimoriadnej situácie, ktorá sa v budúcnosti opakovať nebude a váš pocit strateného času nadobudne práve opačný charakter.
Všetko sa deje kvôli niečomu a aj negatívna skúsenosť pomôže odhaliť pozitívne stránky problému. Dôležité je vzájomne diskutovať, lebo to je to, čo sa od akademického procesu poznania vyžaduje.
Michal Frivaldský
dekan FEIT
