Overenie kompetencií vyučujúceho

Dobrý deň, Akým spôsobom sa overujú učiteľské schopnosti vyučujúcich?Rozumiem že nie všetci odborníci majú dar na vysvetľovanie a prednášanie danej problematiky. No zároveň si myslím, že je v záujme školy držať určitú úroveň vzdelávacieho procesu, ktorá je v tomto prípade veľmi nízka. Vyučujúci nedokáže vysvetliť podstatné časti preberanej problematiky, vnáša do prednášok jeho osobné záležitosti a má hlúpe poznámky na študentov ktoré nesúvisia s procesom výučby. Strávený čas na prednáške/cvičení je neadekvátny ku množstvu podaných podstatných informácií. Dalo by sa povedať, že je to úplne stratený čas.Myslím že nikto nechce len tak strácať čas, a to určite nie v prostredí kde sa necíti dobre.Prosím ak je to možné, pripomeňte vyučujúcim prečo si študenti vybrali navštevovať školu. Ďakujem

Zdielať podnet!

Čo na to hovorí dekan?

Stav riešenia podnetu

Vyriešené

Kategória podnetu

zlepšenie výučby

Dátum vytvorenia podnetu

Odpoveď dekana

Dobrý deň,

ďakujeme za váš podnet, ktorý sme si dôsledne zanalyzovali.

V akademickom prostredí, konkrétne oblasti technických študijných programov sa učiteľské kompetencie a schopnosti zamestnancov nadobúdajú dlhodobou a precíznou činnosťou v oblasti vedy, výskumu a projektovej činnosti v spolupráci s priemyselným sektorom.

Je v záujme každého pracoviska, poskytujúceho vzdelávanie v technickom odbore, disponovať kvalitným personálom, sledujúcim vyvíjajúce sa moderné trendy v príslušnej oblasti.

Z osobnej skúsenosti s vyučujúcim, ku ktorému sa daný podnet vzťahuje, si dovolím tvrdiť, že ide o pracovníka, ktorý výraznou mierou prispieva k rozvoju a správnemu smerovaniu študijného programu v ktorom pôsobí, nanajvýš významne pracuje na zvyšovaní mieri inovácií a rozvoju v oblasti vedy, výskumu a projektovej činnosti. Študenti tak majú jedinečnú možnosť získať tieto skúsenosti aktívnou interakciou a zapájaním sa do výučbového procesu s daným vyučujúcim. Je všeobecne známe, že vzájomná interakcia študenta a učiteľa zvyšuje pridanú hodnotu práce práve, ak je záujem o problematiku zo strany študenta aktívny počas edukačného procesu.

Verím, že váš podnet vznikol na základe mimoriadnej situácie, ktorá sa v budúcnosti opakovať nebude a váš pocit strateného času nadobudne práve opačný charakter.

Všetko sa deje kvôli niečomu a aj negatívna skúsenosť pomôže odhaliť pozitívne stránky problému. Dôležité je vzájomne diskutovať, lebo to je to, čo sa od akademického procesu poznania vyžaduje.

Michal Frivaldský

dekan FEIT

Menu