Nespokojnosť prvákov s predmetom Matematika 2

Dobrý deň,Chcel sa spýtať či by sa dala spraviť revízia predmetu Matematika 2. Už od začiatku semestra sme v sklze a pani profesorka je neustále nútená zvyšovať tempo aby sme to stíhali. V momentálnom stave je už učivo diktované tak rýchlo že ho majú študenti problém vôbec z tabule odpísať kým je zmazané a píše sa ďalší príklad z úplne nového učiva.Po jednej obzvlášť rýchlej prednáške som sa ohľadom toho pokúsil konfrontovať pani profesorku Dorociakovú, ktorá mi ukázala čo všetko nás má naučiť a nevedela ako to vlastne máme všetko postíhať (vzhľadom k tomu že nám odpadla budúca prednáška). Využil som aj možnosť rozhovoru s tútorom aby som zistil či sa s tým dá niečo spraviť, čím som sa dostal až k diskusii s pánom profesorom Jarinom (pán Počta nebol v ten moment dostupný) kde som zistil že predmet bol naozaj zmenený za posledné roky. Bolo navýšené množstvo učiva, ale nie počet hodín, čo spôsobuje situáciu v ktorej sme dnes. Kvôli nehoráznemu tempu ktorým musíme učivo preberať nám bolo oznámené už na prvom cvičení že na cvičeniach nestihneme prebrať všetko a máme chodiť na prednášky. Zatiaľ čo na prednáškach preberáme učivo takou rýchlosťou že študenti ho nestíhajú ani odpísať. Mal som dokonca spolužiakov ktorí z prednášok odišli nakoľko usúdili že ich čiastočne napísané poznámky nedávajú zmysel a svoj čas by mohli využiť lepším spôsobom.Ja rád veciam chápem. Ale ako mám tomuto predmetu chápať keď si ho nestíham ani odpísať?Tento problém nie je ani exkluzívne môj alebo len mojej skupiny. Väčšina prvákov má problém vysloviť svoje sťažnosti profesorom aby si náhodou neuškodili, ale nemajú problém ich povedať inému študentovi. Preto som strávil posledné týždne získavaním názorov iných študentov na túto tému. Rozprával som s reprezentantmi ostatných skupín a zistil som že nespokojnosť s predmetom Matematika 2 panuje medzi všetkými skupinami prvého ročníka odboru Multimediálnych technológií. Cez kontakty som dokonca zistil že podobná situácia platí aj pre KIT.Medzi najčastejšie sťažnosti patria priveľa učiva a moc vysoké tempo ktorým sa toto učivo preberá; zatiaľ čo medzi menej časté patrí zložitosť predmetu alebo zlý spôsob vysvetľovania na prednáškach. Samozrejme keď som sa opýtal ako by to spolužiaci riešili tak odpoveďou bolo vždy „menej učiva“, ale podľa mňa lepším riešením by bolo zvýšenie počtu hodín, alebo ideálne, rozdelenie predmetu na viaceré menšie predmety. Príklad, keď som chodil na FRI, učivo bolo rozdelené medzi 4 osobitné predmety počas 3 semestrov. Tu je to všetko v jednom predmete Matematika 2. Áno, na Matematike 2 to nepreberáme zďaleka tak podrobne, ale aj základné vysvetlenie si vyžaduje určitý čas (a 4/3/0 hodín týždenne na to nestačí). To učivo nie je až tak ťažké ako je ho jednoducho priveľa.Viem že tento semester sa to už najskôr nevyrieši, ale budúci študenti by to mohli mať o niečo lepšie.

Zdielať podnet!

Čo na to hovorí dekan?

Stav riešenia podnetu

Vyriešené

Kategória podnetu

zlepšenie výučby

Dátum vytvorenia podnetu

Odpoveď dekana

Dobrý deň,

ďakujem veľmi pekne za Váš podnet, veľmi si vážim, že Vám záleží na priebehu štúdia a vnímate potrebu riešenia aktuálneho problému najmä pre budúcich študentov. Urobím maximum čo bude v mojich silách, veľmi rád by som sa s Vami stretol osobne. Garantujem Vám anonymitu. Prosím Vás ohlaste sa u mojej pani sekretárky  s heslom „matematika“. Následne podnikneme potrebné kroky.

Ďakujem.

prof. Špánik, dekan FEIT

Menu