Rekonštrukcia katedry vs. rezervácia internátu

Dobrý deň Vážený pán dekan,píšem Vám v mene študentov nášho študijného odboru Multimédiá a študentov odboru Telekomunikácie.Ako iste viete, za uplynulý semester sme z dôvodu rekonštrukcie budovy našej katedry nemohli študovať prezenčne, ale boli sme nútení študovať dištančnou formou. Pri zápise do nového ročníka sme samozrejme ako väčšina študentov riešili aj rezerváciu ubytovania, nakoľko sme na základe vtedy dostupných informácii boli uisťovaní, že z dôvodu dokončovania rekonštrukcie budeme schopní nastúpiť na prezenčnú formu najneskôr koncom mesiaca október. Nakoľko ja, aj všetci moji spolužiaci nepochádzame zo Žiliny, tak sme si zaplatili internát na Ubytovacom zariadení Veľký Diel, aby sme boli schopní sa hneď po zverejnení otvorenia katedry ubytovať a nastúpiť do školy. Žiaľ za celý semester sa tak nestalo a o otvorení našej katedry sme sa do dnešného dňa nedočkali.Píšem Vám z toho dôvodu, že verím, že sa budete vedieť vžiť do našej situácie. - Rezervovali sme si internát na celý semester, nakoľko sú také pravidlá, a zaplatili sme celú sumu vo výške 214€, z dôvodu, že sme boli uisťovaní, že do konca októbra pôjdeme do školy. - Na internáte sme neboli ani deň a izby ostali prázne a nepoužívané, nakoľko škola nebola otvorená a prišlo nám nezmyselné byť na internáte, pokiaľ máme vykonávať online štúdium, v jednej miestnosti, kde by sme sa navzájom so spolužiakmi rušili. Preto sme čakali a dúfali, že bude termín otvorenia dodržaný aspoň približne.Čo žiadame, je snaha o ľudský prístup k vzniknutej situácii. Internát sme si zaplatili, lebo sme očakávali, že v priebehu októbra pôjdeme do školy. Neskôr sa termín dokončenia posunul na polovicu novembra, a tak sme si povedali, že nejdeme rušiť ubytovanie, že ešte oželieme zaplatenú sumu, a tie dva týždne počkáme. Nakoniec sa nestalo ani to, a ocitli sme sa v situácii, že sme prečkali celý semester, na internáte sme neboli, a do školy sme nešli tiež.Z môjho pohľadu, by bolo ľudské pristúpiť ku vráteniu minimálne polovice zaplatenej sumy, alebo sumu previesť do nasledujúceho semestra. Na internátoch iných škôl fungoval za uplynulé obdobie “rezerovací poplatok”, za ktorý si študenti mohli rezervovať svoju izbu v tejto stále sa meniacej situácii prezenčného a dištančného vzdelávania, a nemuseli platiť plnú sumu za držanie izby, tak ako sme boli nútení my. Verím, že danú situáciu v ktorej sme sa ocitli je možné riešiť. Nakoľko sa blíži začiatok nového semestra, tak mnohí si budeme “musieť” rezervovať internát za plnú cenu opäť, a veľmi neradi by sme prišli o približne 400€ len za to, že sme mali rezervovanú izbu pre prípad, že sa naša škola otvorí. Vopred Vám ďakujem za Váš čas a pochopenie. Ostávam s pozdravom a prajem pekný zvyšok dňa.

Zdielať podnet!

Čo na to hovorí dekan?

Stav riešenia podnetu

Vyriešené

Kategória podnetu

iné

Dátum vytvorenia podnetu

Odpoveď dekana

Milí priatelia!

Prepáčte mi určité oneskorenie mojej odpovede, zapríčinené snahou o podrobné prešetrenie vášho podnetu. Úvodom treba povedať, že celá situácia vznikla súbehom nepriaznivých okolností.

Asi najzávažnejšou príčinou bola oneskorená kolaudácia budovy, ktorá prebehla 17.11.2021, čiže pôvodný termín bol posunutý o viac ako štyri mesiace. Dôvodom boli objektívne problémy s dodávkami stavebného materiálu, ktorého cena navyše v uvedených mesiacoch výrazne rástla.

Žiaľ ani po kolaudácii nebola budova plne funkčná z dôvodu množstva nedostatkov (hlavne praskajúce okná), ktorých odstraňovanie prebieha doteraz. Navyše v uvedenom termíne došlo k výraznému zhoršeniu epidemiologickej situácie, čoho dôsledkom bol prechod výučby do režimu on-line.

Osobne musím poznamenať, že dôvody  vášho podnetu plne chápem. Vzhľadom na to, že podporné zariadenia (internáty, stravovacie zariadenie a pod) sú samostatnou ekonomickou jednotkou, vstúpil som do rokovania s. prorektorom doc. Konečným, ktorého predmetom je riešenie vašej situácie. O jeho výsledku Vás budem informovať, akonáhle nájdeme prijateľné riešenie.

Zároveň by som rád poznamenal, že mojím príkazom 1/2022 bola zrušená dištančná výučba pre študentov z dôvodu rekonštrukčných prác. Ďalšia organizácia výučby sa bude riadiť platnými príkazmi rektora.

Uvítal by som, hneď ako nám to epidemiologická situácia dovolí, aj osobné stretnutie s vami, na ktorom by som podrobnejšie ozrejmil vznik a riešenie tejto, aj pre nás veľmi nepríjemnej situácie.

Prof. Pavol Špánik

Dekan FEIT

Menu